Apoteket och Clas Ohlson in i Svensk Handels styrelse

På Svensk Handels stämma valdes tre nya namn in i branschorganisationen Svensk Handels styrelse. De nya styrelsemedlemmarna är Ann Carlsson, vd Apoteket, Klas Balkow, vd Clas Ohlson och Leif Lindholm, vd Fresks samt Gärdin & Persson.

Utöver de nya namnen omvaldes följande styrelseledamöter:

Ayad Al-Saffar, Ur & Penn AB, Sonat Burman Olsson, Coop Sverige AB, Magdalena Gerger, Systembolaget AB, Sofie Gunolf, Indiska Magasinet AB Ann-Christin Hedebrant, Albert Thun AB, Staffan Lindquist, Ikea Services AB, Martino Pessina, H&M Hennes & Mauritz Sverige AB, Annelie Petersén, Bonvings Skor AB, Freddy Sobin, Consortio Fashion Group, Thomas Strindeborn, Partille Stormarknad AB, Anders Strålman, Axfood AB, Anders Svensson, ICA Sverige AB, Claes-Göran Sylvén, Varuhuset Flygfyren AB, Anette Wesström Sundqvist, Fourfield Scandinavia AB.

Fredrik Persson, Axel Johnson AB, omvaldes som styrelseordförande.

Enligt Svensk Handels stadgar är Svensk Handels vd Karin Johansson självskriven i styrelsen.

Avgående styrelseledamöter är Anders Halvarsson, Livehill AB, Per-Olof Lind, Lindri Konfektions AB och Torsten Jansson, New Wave Group AB.

Kontakt:
Markus Friberg, Presschef Svensk Handel, 010 – 471 86 10
Hans Tjernström, Pressekreterare Svensk Handel, 010 – 471 86 89

Svensk Handel är en bransch- och arbetsgivarorganisation för små och stora företag inom detaljhandel, partihandel och import. Handeln utgör mer än en tiondel av Sveriges BNP och de 12 000 medlemsföretagen har sammanlagt 300 000 människor anställda. Svensk Handel ingår i Svenskt Näringsliv.