Fashion & Retail: Modet tar nya vägar

Svensk Handel och Schenker arrangerar modedag i Göteborg. I år fokuserar vi på frågor som hänger samman med rörligheten i dagens modebransch. Vi tar som vanligt hjälp av en rad intressanta och kunniga personer. Välkommen!Tid: 2011-04-12 klockan 09.30-17.00    Plats: Lilla Bommen 3, Göteborg

Modebranschdagen bjuder i år både på kunskap och inspiration och du möter trendanalytikern Henrik Mattsson som ger sin syn på framtidens kund. Martina Bonnier, chefredaktör på Damernas Värld beskriver hur modepressen påverkas när tempot i branschen ökar och kunderna via bloggarna får rapporter direkt från catwalk. Martina berättar också hur ett plagg väljs ut och kommer med i modereportagen.

Svensk Handel presenterar sin rykande färska trendrapport ”Koll på kunden”. Och självklart träffar du spännande entreprenörer som ger sin syn på utmaningarna inom logistik, e-handel, och sociala medier. Sebastian Stjern som driver företaget The Fair Tailor talar om hur man kan tjäna pengar och rädda världen.

Välkommen till Fashion & Retail 2011. Inbjudan med program för dagen bifogas. (pdf)

För anmälan eller mer information ring gärna:

Lars G. Ohlsson, pressekreterare, Svensk Handel, 010-47 18 623

Maria Sandow, kanslichef Svensk Handel Stil, 010-47 18 639, 070-794 87 18