Handeln söker talanger

Svensk Handel laserar nya Karriär i Handeln, en webbaserad satsning som ska locka unga människor till en framtid inom handeln. På pressträffen presenterar Svensk Handel också en färsk rapport om handelns kompetensbehov.

Rapporten om handelns kompetensbehov är baserad på en enkät­undersökning om parti- och detaljhandelsföretagens syn på framtida kompetensbehov, samt statistik och fakta om kompetens­trender i branschen.

Den nya sajten Karriär i Handeln bygger på resultat från ungdomsundersökningar och samverkan mellan Svensk Handel, medlemsföretag och skolor. Sajten porträtterar unga yrkesambassadörer, handelsutbildningar och olika arbetsgivare inom handeln.

Se separat program för mer information.

Tid: Torsdag 29 september kl. 09.30-11.00

Plats: Svensk Handels Hus, Gårdshuset plan 1, Regeringsgatan 60, Stockholm

För intervju eller mer information ring gärna:

Fredrik Voltaire, Utbildning och forskning, 010-47 18 682

Lars G. Ohlsson, pressekreterare, Svensk Handel, 010-47 18 623

Svensk Handel, som till medlemsantalet är största organisation inom Svenskt Näringsliv, har 13 000 medlemsföretag med sammanlagt 23 000 arbetsplatser, där 300 000 människor är verksamma i olika branscher inom parti-, detaljhandel och import. Ordförande är Christian W Jansson och vd Dag Klackenberg. www.svenskhandel.se

Regeringsgatan 60, 103 29  Stockholm
Tel 010-47 18 500, Fax 010-47 18 865