Handelns Dag: Handeln visar vägen

Pressinbjudan

Ung Handelns Dag visar vägen

Ung Handelns Dag syftar till att visa olika karriärvägar efter gymnasiet, såväl vidareutbildning som olika yrken. Projektet drivs i samarbete med skola och näringsliv.

Tid: Torsdagen den 14 maj, klockan 09.30-15.00 Plats: Elfrida Andréegymnasiet, Visby Det är tuff konkurrens om morgondagens arbetskraft. Genom Ung Handeln Dag vill Svensk Handel ge eleverna möjlighet att ta del av alla karriärmöjligheter som handelsyrket erbjuder.

Under dagen får eleverna träffa och lyssna till bland annat Fredrik som startade eget och nu säljer stora skor på nätet, Linda som arbetar på Bestsellers vilket hon tycker innebär en hel värld av möjligheter, Julia från OSS reklambyrå i Visby samt Paolo Roberto som pratar om utanförskap och hur man skaffar sig "fighting spirit".

Utöver spännande företagsexempel får eleverna också träffa studenter och representanter från olika handelsutbildningar.

Varmt välkomna! _________________________________________________________________________________ För eventuella frågor, vänligen kontakta: AnnaCarin Hultberg, ansv. Ung Handels Dag, Svensk Handel, tfn: 010-47 18 542 eller 0702-26 45 88 Margareta Ternell, pressansvarig Svensk Handel, tfn: 010-47 18 669 eller 070-642 00 16