Hur får vi fler ungdomar i arbete?

Ungdomsarbetslösheten är ett stort problem, i åldern 15-24 år är det 138 000 registrerade arbetslösa. Samtidigt har arbetsgivarna svårt att hitta rätt personal beroende på att kompetensen som efterfrågas inte är den som ungdomar erbjuder. Kostnaden att anställa ung och oprövad arbetskraft blir hinder för företagen att växa och därmed ge ungdomar arbete.

Hur ser företagen och hur ser politiken på dessa frågor? Hur får vi fler ungdomar i arbete och hur kan företagen behålla dem som redan har fått ett arbete?

Välkommen till ett samtal med företagare och politiker.

DATUM: Fredagen den 20 februari 2015

TID: Lunch serveras från kl 11.30. Samtalet börjar kl 12.00 och pågår till 13.00

PLATS: Svensk Handels lokaler, Drottninggatan 56, Göteborg

Kom och möt bland andra riksdagsledamöterna Patrik Björck (S), Jan Ericson (M) och Fredrik Christensson (C).

Varmt välkomna!

Tel: 010-47 18 650

Svensk Handel är en bransch- och arbetsgivarorganisation för små och stora företag inom detaljhandel, partihandel och import. Handeln utgör mer än en tiondel av Sveriges BNP och de 12 000 medlemsföretagen har sammanlagt 300 000 människor anställda. Svensk Handel ingår i Svenskt Näringsliv.