Karriär i handeln Varberg

Tid: 17 oktober kl 10-15

Plats: Peder skrivares skola, Engelbrektsgatan 60, Varberg

Varje år arrangerar Svensk Handel temadagen Karriär i handeln. Under en heldag får elever som går Handels- och administrationsprogrammet på gymnasiet lyssna till föreläsningar från personer som jobbar inom handeln och ta del av deras kunskaper, råd och tips. Olika föredragshållare berättar om sin egen karriärresa och ger inspiration till att jobba inom handeln.

400 elever från Handelsprogrammet i Kungsbacka, Laholm, Falkenberg, Gislaved och Gnosjö kommer att delta. Dessa ungdomar får tillfälle att träffa bland andra klädföretaget JC:s vd Marthyn Ingham, Din Sko:s försäljningschef Per Mandorf och Gekås Ullareds driftchef för konfektion, Annica Lindgren. Samtliga föreläsare hittar du i bifogat program.

Journalister och media är välkomna att delta under dagen eller delar av den. Anmäl gärna ditt intresse till Helene Svanholm.

För intervju eller mer information kontakta gärna:

Helene Svanholm, Ungdomskommunikatör
010-47 18 695, helene.svanholm@svenskhandel.se

Helene Svanholm, ungdomskommunikatör/projektledare
010-47 18 695, helene.svanholm@svenskhandel.se

Svensk Handel är till medlemsantalet den största organisation inom Svenskt Näringsliv. Vi har 13 000 medlemsföretag med sammanlagt 23 000 arbetsplatser, där 300 000 människor är verksamma i olika branscher inom parti-, detaljhandel och import. www.svenskhandel.se