Lovande handelsstudenter mottog nyinstiftade Ordförandepriset

På Svensk Handels stämma den 12 maj delades för första gången Ordförandepriset ut. Det är ett stipendium som Svensk Handels avgående ordförande Christian W Jansson har inrättat för att premiera framstående elever från landets handelsinriktade kandidatutbildningar. Stipendiet ges till tre framstående elever som erhåller 50.000 kronor vardera.

Årets stipendiater är:

Markus Axelsson som studerar Detaljhandel och Service Management programmet på Ekonomihögskolan Campus Kalmar, Linnéuniversitetet

Louise Olsson som studerar Service Management programmet  – inriktning Retail Management på Campus Helsingborg, Lunds Universitet

Josefine Wallin som studerar Ekonomie kandidatprogrammet Retail Management på Center for Retailing, Handelshögskolan i Stockholm

För att få Ordförandepriset ska eleven:

• vara framgångsrik i sina studier
  • vara initiativrik, aktiv och engagerad
  • ha stort intresse för handelsbranschen
  • spås få en lyckosam karriär inom handeln

Juryn består av Svensk Handels ordförande, Svensk Handels verkställande direktör och Svensk Handels utbildningsansvariga som beslutar om vilka tre studenter som får stipendiet.

För frågor om Ordförandepriset, kontakta gärna Helen Rönnholm, ansvarig för utbildning och forskning på Svensk Handel på 010-47 18 634 eller helen.ronnholm@svenskhandel.se

Svensk Handel är en bransch- och arbetsgivarorganisation för små och stora företag inom detaljhandel, partihandel och import. Handeln utgör nästan en tiondel av Sveriges BNP och de 12 000 medlemsföretagen har sammanlagt 300 000 människor anställda. Svensk Handel ingår i Svenskt Näringsliv.