Mats Hedenström ny näringspolitisk chef på Svensk Handel

Mats Hedenström har anställts som ny näringspolitisk chef på Svensk Handel. Mats är i dag tillväxtdirektör på Länsstyrelsen i Stockholms län och tillträder sin nya tjänst den 1 augusti.

- Jag är mycket glad att kunna rekrytera Mats Hedenström till den viktiga tjänsten som näringspolitisk chef. Han har en gedigen bakgrund och har arbetat med frågor som har direkt bäring på Svensk Handels verksamhet, säger Svensk Handels VD Karin Johansson.

- Handeln är en viktig bransch, dels för att ge jobb åt unga och andra som annars kan ha svårt att komma in på arbetsmarknaden och dels för att finnas i framkant i frågor som hållbarhet och stadsutveckling. Jag ser fram emot att vara en aktiv del i det arbetet och att bidra i Svensk Handels förändringsarbete, säger Mats Hedenström.

Mats Hedenström har tidigare arbetat som regionchef för E.ON Sverige AB i Stockholm, marknadsdirektör på Kista Science City, evenemangsansvarig på Stockholm Visitors Board och borgarrådssekreterare i Stockholms stad. Han har också varit ordförande i AIK Hockey.

Mats Hedenström efterträder Yvonne Ingman som har valt att gå i pension efter 12 år.

Kontakt:

Markus Friberg
Presschef, Svensk Handel
010 – 471 86 10

Svensk Handel är en bransch- och arbetsgivarorganisation för små och stora företag inom detaljhandel, partihandel och import. Handeln utgör mer än en tiondel av Sveriges BNP och de 12 000 medlemsföretagen har sammanlagt 300 000 människor anställda. Svensk Handel ingår i Svenskt Näringsliv.

Citat

Jag är mycket glad att kunna rekrytera Mats Hedenström till den viktiga tjänsten som näringspolitisk chef. Han har en gedigen bakgrund och har arbetat med frågor som har direkt bäring på Svensk Handels verksamhet.
Karin Johansson, VD Svensk Handel