Ministrar och partiledare till Handelns Hus i Almedalen

Hör Annika Strandhäll motivera regeringens sjukskatt, Anders Ygeman beskriva vad regeringen gör för att motverka butiksstölder och Annie Lööf debattera hur fler kan få jobb i handeln. För andra året i rad bjuder Svensk Handel in till Handelns Hus, mitt i Almedalen, med handelns viktiga frågor på agendan.

Under Almedalsveckan den 3 - 10 juli fokuserar Svensk Handel på frågor som är viktiga för Sveriges handlare. Som till exempel regeringens föreslagna sjukskatt, hur vi bäst kan bekämpa butiksstölderna och hur villkoren för att anställa kan bli bättre. Flera statsråd, en partiledare och många andra intressanta talare gästar seminarierna i Handelns Hus som fungerar som handelns samlingspunkt i Almedalen.

-          Det är viktigt för oss att finnas där beslutsfattarna finns och lyfta fram de frågor som betyder mycket för handlarna. I år finns det några som är särskilt viktiga och vi är glada att ministrar och partiledare vill diskutera de ämnena med oss, säger Karin Johansson, vd för Svensk Handel.

Svensk Handel arrangerar också ett seminarium om digital integritet och flera seminarier tillsammans med andra aktörer.

Hela programmet för Handelns hus hittar du här:

Kontakt:

Presskontakt Svensk Handel: 010 – 471 86 50

Svensk Handel är en bransch- och arbetsgivarorganisation för små och stora företag inom detaljhandel, partihandel och import. Handeln utgör mer än en tiondel av Sveriges BNP och de cirka 11 000 medlemsföretagen har sammanlagt 300 000 människor anställda. Svensk Handel ingår i Svenskt Näringsliv.