Pressmedd; Svensk Handel bildar Svensk Handel Juridik AB

Svensk Handel bildar Svensk Handel Juridik AB

Från den 1 maj 2009 bedrivs Svensk Handels affärsjuridiska rådgivning från ett eget aktiebolag. Bolaget är ett helägt dotterbolag till Svensk Handel och heter Svensk Handel Juridik AB.

Den affärsjuridiska verksamheten inom Svensk Handel har främst arbetat med hyresförhandlingar och hyresutredningar men kommer nu också att kunna erbjuda rådgivning inom andra områden.

– Med bolagiseringen blir verksamheten tydligare. Vi är inte bara duktiga på hyresfrågor utan har även god kompetens inom många andra juridiska områden. Nu kan vi även biträda företag som inte är medlemmar i Svensk Handel. Medlemmar kommer dock fortsatt känna igen sig i kontakterna med affärsjuristerna och ha kvar sina medlemsförmåner, säger Svensk Handel Juridiks nyutnämnde vd Magnus Strömqvist.

Svensk Handel Juridik är verksamt i Sverige och har kontor i flera orter från Malmö i söder till Umeå i Norr.

– Såväl medlemsföretag som andra företag ska kunna känna att vi har lokalkännedom. Vi planerar dessutom att utöka antalet kontor framöver, säger Magnus Strömqvist.

Vad gäller hyresfrågor biträder Svensk Handel Juridik i allt från hyresutredningar och hyresförhandlingar till tvister med hyresvärden. Svensk Handel Juridik kan även upprätta de avtal som är relevanta för näringsidkare och anlitas ofta som ombud i olika tvister.

___________________________________________________________________________ För eventuella frågor kontakta: Margareta Ternell, pressansvarig Svensk Handel 010-47 18 669, 070-642 00 16 Magnus Strömqvist, vd Svensk Handel Juridik, 010-471 86 45, 070- 750 29 00

Svensk Handel Regeringsgatan 60 103 29 Stockholm Telefon 08-762 77 00 Fax 08-762 77 77 www.svenskhandel.se