Pressmedd. Unik rapport om Turismen i Sverige 2007

PRESSINBJUDAN

Unik rapport om Turismen i Sverige 2007

En ny omfattande kartläggning av den svenska turism- och besöksnäringen presenteras den 29 november 2007 kl 14:00 på Hotell Hilton Stockholm Slussen.

"Turismen i Sverige – Kommun för kommun 2007" är den första utgåvan i en årligt återkommande rapport som kartlägger de branscher och sektorer som omfattas under begreppet turism- och besöksnäring, däribland hotell- och restaurangverksamhet, camping, båtliv och detaljhandelsförsäljning.

Genom en sammanvägning av nio olika variabler gör "Turismen i Sverige – Kommun för kommun" det för första gången möjligt att ranka varje kommun i Sverige och ge dem möjlighet att jämföra sina styrkor inom besöksnäringen med andra kommuner i länet, liksom det övriga landet.

I samband med rapportens offentliggörande utses också Årets Turistkommun 2007 och Årets Turistkomet 2007, åtföljt av en paneldiskussion med bland andra Mats Hulth, vd Sveriges Hotell- och Restaurangföretagare, Dag Klackenberg, vd Svensk Handel och Eva Werkelin Ordförande, SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Moderator är Staffan Ling.

Datum och tid: Torsdagen den 29 november 2007 klockan 14:00 -16:00

Plats: Hotell Hilton Stockholm Slussen, Restaurang Eken Guldgränd 8

Anmälan: margareta.ternell@svenskhandel.se

Välkommen!