Pressmeddelande: Svensk Handels stämma valde idag ny styrelse

Svensk Handels nya styrelse

Svensk Handels stämma valde idag en ny styrelse. Kenneth Bengtsson, ICA AB:s vd och koncernchef fortsätter som ordförande. Han har suttit i Svensk Handels styrelse sedan 2006.

Styrelsen för Svensk Handel ser ut enligt följande:

Nyval av:

Christian W Jansson, vd KappAhl AB Mölndal Gunilla Kjellbom, köpman och ägare, Living in Sweden AB, Sundsvalls Design Compani AB Sundsvall Lars Olof Larsson, köpman och ägare AB Elgas Boutique Malmö Anders Strålman, vd Axfood AB Stockholm Jeanette Söderberg vd IKEA Svenska Försäljnings AB Helsingborg

Omval av: Ordförande: Kenneth Bengtsson, vd och koncernchef ICA AB Solna

Ulf Eklöf, koncernchef Stadium AB Norrköping Lisbeth Gustafsson, Stockholm Pär Johanson, Sverigechef H&M AB Stockholm Gert Karnberger, vd och koncernchef, Clas Ohlson AB Insjön Lisbeth Kohls, direktör och chef, Kund och Kvalitet, ICA AB Solna Christer Lind, vd Servera R&S AB Stockholm Ulf Melin, köpman och ägare Maxi i Allingsås AB Allingsås Bjarne Mumm, vd Åhléns AB Stockholm Johnolof Olsson, vd och ägare Katz Inköps AB Göteborg Uno Petersson, köpman och ägare Pewes Skor AB Anderstorp Claes-Göran Sylvén, vd ICA-handlarnas Förbund Solna Christer Westin, fotohandlare och ägare Polyfoto i Kramfors AB

Dag Klackenberg är vd för Svensk Handel och ingår i styrelsen.

_______________________________________________________________________ För frågor och intervjuer kontakta: Margareta Ternell, pressekreterare, Svensk Handel 08-762 77 50 eller 070-642 00 16 Svensk Handel Regeringsgatan 60 103 29 Stockholm Telefon 08-762 77 00 Fax 08-762 77 77 www.svenskhandel.se