Svensk Handels nya styrelse

Pressmeddelande

Svensk Handels nya styrelse Svensk Handels stämma valde idag en ny styrelse. Styrelsens ordförande: Nyval av:

Christian W Jansson KappAhl AB Val av övriga sjutton ledamöter i styrelsen: Omval av:

Nyval av:

Per-Olof Lind, företagare och delägare i Lindri Konfektions AB.

Jonny Olsson, vd Coop Butik och Stormarknad AB.

Anders Svensson, vd ICA Sverige AB.

Anette Wesström Sundqvist, vd Fourfield Scandinavia AB (NK Sport) och Fourfield Scandinavia Distribution AB.

Dag Klackenberg är vd för Svensk Handel och ingår i styrelsen.

_______________________________________________________________________ För frågor och intervjuer kontakta: Margareta Ternell, pressansvarig, Svensk Handel, 010-47 18 669, 070-642 00 16 Svensk Handel Regeringsgatan 60 103 29 Stockholm Telefon 010-47 18 500 Fax 010-47 18 654 www.svenskhandel.se