Svensk Handels nya styrelse

Svensk Handels nya styrelse

Svensk Handels stämma valde idag en ny styrelse. Kenneth Bengtsson, ICA AB:s vd och koncernchef, fortsätter som ordförande. Kenneth Bengtsson har suttit i Svensk Handels styrelse sedan 2003 och varit dess ordförande sedan 2005.

Nyval av:

Anders Halvarsson, vd och grundare av NetOnNet AB i Borås. Är också styrelseledamot i fondförvaltningsbolaget Simplicity AB och branschföreningarna Svensk Distanshandel och Elektronikbranschen.

Ann-Christin Hedebrandt, vd Albert Thun AB i Almunge. Är även styrelseledamot i Svensk Handel Uppland samt styrelseledamot och vice ordförande i branschstyrelsen för Svensk Handel Stil.

Markku Piippo, vd Swedol AB i Tyresö. Har tidigare haft uppdrag inom Swedol som ansvarig för bland annat inköp och produktutveckling inom arbetskläder, arbetsskydd, handverktyg och elhandverktyg.

Omval av: Ordförande: Kenneth Bengtsson, vd och koncernchef ICA AB, Solna

Ulf Eklöf, grundare av Stadium, Norrköping Pär Johanson, Sverigechef, H&M AB, Stockholm Boris Lennerhov, vd Ge-Kås Ullared AB, Ullared Christer Lind, vd Servera R&S AB, Stockholm Johnolof Olsson, vd och ägare, Katz Inköps AB, Göteborg Annelie Petersén, vd och ägare Bonvings Skor AB, Nässjö Fredrik Persson, vd Axel Johnson AB, Stockholm Uno Petersson, köpman och ägare, Pewes Skor AB, Anderstorp Anitra Steen, konsult, Flen Anders Strålman, vd och koncernchef Axfood AB, Solna Claes-Göran Sylvén, vd ICA-handlarnas Förbund, Solna Jeanette Söderberg, vd IKEA Svenska Försäljnings AB, Helsingborg Christer Westin, fotohandlare och ägare, Polyfoto i Kramfors AB, Kramfors Christian W Jansson, vd KappAhl AB, Mölndal

Dag Klackenberg är vd för Svensk Handel och ingår i styrelsen.
_______________________________________________________________________ För frågor och intervjuer kontakta: Margareta Ternell, pressansvarig, Svensk Handel, 010-47 18 669, 070-642 00 16 Svensk Handel Regeringsgatan 60 103 29 Stockholm Telefon 010-47 18 500 Fax 010-47 18 654 www.svenskhandel.se