Svensk Handels Stilpris till Uniforms for the Dedicated

Stilpriset till Uniforms for the Dedicated

Årets Stilpris, ett stipendium på 20 000 kronor, går till modekollektivet Uniforms for the Dedicated. Priset delades ut i samband med att mässan Rookies & Players öppnade i Stockholm idag och att årets Rookies & Players Företag korades.

Svensk Handel Stils kanslichef, Maria Sandow, överlämnade en prischeck och berömde särskilt företagets sätt att bygga varumärket via hemsidan, www.uniformsforthededicated.com.

- Ni lyckas förmedla ert koncepttänk kring kläderna på ett fantastiskt kul, engagerande och mycket professionellt sätt.

Uniforms for the Dedicateds sajt på nätet levandegör verkligen den tydliga kopplingen kläder – livsstil. Sättet att presentera och personifiera både företag och produkter känns nytt, lekfullt och seriöst på samma gång.

Det är tredje året i rad som Svensk Handel Stil delar ut stipendiet.

– Vi bidrar med priset därför att vi tycker att det arbete som Svenska Moderådet gör med Rookies & Players är oerhört viktigt. Det är tufft att starta modeföretag, och Rookies handlar ju inte bara om att skapa en utställningsyta, utan fungerar som ett nätverk med syfte att ge nya modeföretag kunskaper och redskap för att utveckla sina affärsidéer. Ute i butikerna räknas inte bara design, kvalitet och modegrad. Där handlar det också om att hålla leveranstider, ligga rätt i pris, kunna sälj och marknadsföring och ha förmåga att skapa efterfrågan, förklarar Maria Sandow.

Svensk Handel Stil ingår i juryn, som både utser deltagare i Rookies & Players och årets vinnare. För mer information om Rookies & Players, se www.rookiesandplayers.se.

________________________________________________________________________ För eventuella frågor kontakta: Maria Sandow, kanslichef Svensk Handel Stil, 08-762 76 94, 070-794 87 18 Margareta Ternell, pressekreterare Svensk Handel 08-762 77 50, 070-642 00 16

Svensk Handel Regeringsgatan 60 103 29 Stockholm Telefon 08-762 77 00 Fax 08-762 77 77 www.svenskhandel.se