Ung Handelns Dag Umeå

Pressinbjudan

Ung Handelns Dag visar vägen

Ung Handelns Dag syftar till att visa olika karriärvägar efter gymnasiet, såväl vidareutbildning som olika yrken. Projektet drivs i samarbete med skola och näringsliv. Tid: Onsdag den 21 oktober, klockan 09.30-14.30 Plats: Umeå, Östra gymnasiet Morgondagens arbetskraft utbildas redan i dag. Genom Ung Handelns Dag får eleverna möjlighet att ta del av alla karriärmöjligheter som handelsyrket erbjuder. Under dagen får eleverna träffa och lyssna till bland annat Fredrik som startade eget och nu säljer stora skor på nätet, Linda som arbetar på Bestsellers vilket innebär en hel värld av möjligheter, Åsa från Åhléns som visar hur man lyckas som säljare samt komikern Thomas Järvheden som avslutar dagen på temat "Humor mitt i livets allvar". Utöver spännande företagsexempel får eleverna också träffa studenter och representanter från Handelshögskolan i Umeå.

Varmt välkomna! _________________________________________________________________________________ För eventuella frågor, vänligen kontakta: AnnaCarin Hultberg, ansv. Ung Handels Dag, Svensk Handel, tfn: 010-47 18 542 eller 0702-26 45 88 Margareta Ternell, pressansvarig Svensk Handel, tfn: 010-47 18 669 eller 070-642 00 16