Vinnarna av årets stora Handelspris

Vinnarna av årets stora Handelspris

Mekonomen vann kategorin Årets butikskedja i Retail Awards 2010. Till Årets butik utsågs barnklädesbutiken Lollopard i Malmö. Ingelsta shopping i Norrköping blev Årets galleria/köpcentrum.

Totalt delades tretton priser ut i olika kategorier på Retail Awardsgalan i Blå hallen i Stockholms stadshus, den 10 mars.

Vinnarna är:

Årets medvetna butik: Boomerang Årets e-handel: St George Årets säkerhetslösning: KappAhl Årets butik: Lollopard Malmö Årets butikslösning: Tretum Årets köpcentrum/galleria: Ingelsta Shopping, Norrköping Årets marknadsföringsidé: Arla Foods Årets komet: Gekås i Ullared Årets tekniska lösning: Manna från Himlen Årets butikskedja: Mekonomen Årets butikssäljare: Ann Persson, Apoteket Juwelen, Borås Årets satsning för ökad kundservice: Upplands Motor Årets utmanare: Spotify

Retail Awards arrangeras av Svensk Handel i samarbete med tidningen Dagens Handel. I år kom det in ca 400 anmälningar till nomineringar i de olika kategorierna. Varje kategori har en egen jurygrupp på fem personer som först utser tre nominerade och slutligen en vinnare.

Jurygrupperna har olika kriterier. Genomgående handlar det om att lyfta fram företag och personer inom handeln som konsekvent och målmedvetet arbetar med handel och som lyckats både marknadsmässigt och ekonomiskt.

Mer om de olika jurygrupperna och juryns motiveringar finns att läsa på www.retailawards.se

_______________________________________________________________________ För eventuella frågor eller intervjuer kontakta: Margareta Ternell, pressansvarig Svensk Handel, 010-47 18669 eller 070-642 00 16 Thomas Karlsson, chefredaktör för tidningen Dagens Handel, 070-569 43 16 Svensk Handel Regeringsgatan 60 103 29 Stockholm Telefon 010-47 18 500 Fax 010-47 18 654 www.svenskhandel.se