Svensk Hörsel bjuder in till samtal med utredaren för Fritt Val

Report this content

Den 8 december redovisar särskild utredare Karin Bergh sitt betänkande - Fritt val av hjälpmedel. Svensk Hörsel anordnar i anslutning till detta ett frukostmöte för media. Fritt val av hjälpmedel har under en försöksperiod provats i tre landsting och resultatet av försöket har varit lovande. Vid frukostmötet presenterar Karin Bergh utredningens övergripande slutsatser gällande hörselhjälpmedel.

Regeringen har utsett en särskild utredare som ska lämna förslag på hur ett system för fritt val av hjälpmedel kan utformas och tydliggöra vissa frågor för att stödja, underlätta och främja införandet av fritt val av hjälpmedel i kommuner och landsting. Regeringens målsättning är att så många som möjligt ska ha rätt att själva välja hjälpmedel i framtiden.

Datum: 8 december 2011

Plats: Norra Latin, Drottninggatan 71B, lokalen är märkt med Svensk Hörsel.

Tid: kl. 08.30-9.00

Anmälan skickas till agnes.palinski@diplomatcom.com senast den 6 december.

Varmt välkomna!

För ytterligare information kontakta:

Kjell Alenius, styrelseledamot Svensk Hörsel

Mail: kjell.alenius@horsam.se

Agnes Palinski, Diplomat Communications

Direkt: 08-588 09 529

Mail: agnes.palinski@diplomatcom.com

Om Svensk Hörsel

Svensk Hörsel är en icke vinstdrivande förening som verkar för att personer med nedsatt hörsel och dövas behov av hörselprodukter skall tillvaratas på bästa möjliga sätt. Föreningens vision är att alla ska ha de hörhjälpmedel som de behöver för att kunna delta i samhällets samtliga aktiviteter. Ett av föreningens huvudsyften är också att öka medvetenheten kring behovet av och intresset för bra hörhjälpmedel.

Taggar: