Fem nischade jobbsajter i Finland lanseras

Efter den lyckade etableringen av den breda jobbsajten Uraopas.fi i maj 2006 lanseras nu även fem nischade jobbsajter i Finland. I och med lanseringen blir Svensk Internetrekrytering den första aktören på den finska marknaden som erbjuder arbetsgivare och jobbsökare både en bred och flera nischade jobbsajter.

Bolagets affärsidé är att driva både nischade och breda jobbsajter på alla marknader som bolaget är verksamma på. Svensk Internetrekrytering driver sammanlagt 21 jobbsajter i Norden. Av dessa är 8 jobbsajter i Sverige, 7 i Norge och 6 i Finland.

De fem nya nischade jobbsajterna i Finland är:

http://www.tekniikantyot.fi/ – Jobb inom teknik/data
http://www.taloustyot.fi/ – Jobb inom ekonomi
http://www.terveysalantyot.fi/ - Jobb inom vård och hälsa
http://www.myyntityot.fi/ - Jobb inom försäljning och marknad
http://www.opetustyot.fi/ – Jobb inom pedagogik

- Vi har den senaste månaden haft en stark utveckling på finska marknaden och lanseringen av fem nischade jobbsajter i Finland kommer förstärka vår position ytterligare. Detta är ett steg framåt i vårt mål att bli Nordens ledande leverantör av platsannonser på Internet under 2007, säger Niklas Eriksson, VD Svensk Internetrekrytering AB (publ).

Utvecklingen av den danska jobbsajten www.Karriereguiden.dk löper planenligt och beräknas lanseras innan årsskiftet.