Information från styrelsen för Svensk Internetrekrytering

Den 11 oktober 2007 meddelade styrelsen att man bland annat genast skulle inleda rekryteringen av en ny VD, att ordföranden Henrik Kvick skulle komma att ställa sin plats till förfogande samt att en extra bolagsstämma senare skulle komma att hållas, detta för att komplettera styrelsen.

Fredrich Dahlman utsågs till VD den 31 oktober. Ledningen och styrelsen har arbetat intensivt med att analysera och rätta till de problem som förelåg samtidigt som stora insatser har gjorts för att stabilisera och utveckla verksamheten. Detta arbete fortsätter.

Arbetet med att finna nya personer till styrelsen, med rätt erfarenhet pågår.

Mot denna bakgrund, och då arbetet i styrelsen bedöms fungera, har styrelsen beslutat att inte nu kalla till extra stämma.

Bolaget kommer att lämna en bokslutskommuniké den 15 februari 2008.

För ytterligare information:

Fredrich Dahlman, Verkställande Direktör
Svensk Internetrekrytering AB

Per Olsson, Informationsansvarig
Svensk Internetrekrytering AB
076-16 15 222

Informationen är sådan som Bolaget ska offentliggöra enligt svensk lag om börs- och clearingverksamhet och/eller svensk lag om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 1 november 2007 kl 08.50

Svensk Internetrekrytering AB (publ) är ett snabbväxande företag inom onlinerekrytering. Visionen är att bli det ledande företaget inom onlinerekrytering i Europa. Genom företagets 27 jobbsajter i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Tyskland hjälper man företag och organisationer att snabbt, träffsäkert och kostnadseffektivt nå ut till precis rätt kandidater i rekryteringsprocessen. Svensk Internetrekrytering är anslutet på Stockholmsbörsens First North.