Ny VD i Svensk Internetrekrytering

Styrelsen i Svensk Internetrekrytering AB (publ) har utsett Henrik Kvick till ny VD med tillträde den 26 maj 2009. Henrik Kvick, grundare och majoritetsägare i Svensk Internetrekrytering, ersätter Jesper Hörgren. I samband med tillträdet kommer Henrik Kvick att avgå som styrelseordförande, men kommer att kvarstå som styrelseledamot. Ny ordförande i styrelsen blir nuvarande ledamoten Johan Enocson.

- Som grundare känner jag starkt för bolaget. Jag har ett stort engagemang i Svensk Internetrekrytering och har en långsiktig syn på företaget och dess potential. Jag ser fram emot att bidra till att öka säljfokus och att vinna marknadsandelar på befintliga marknader samt att kontinuerligt förbättra vårt erbjudande till våra kunder. Med våra duktiga medarbetare, vår starka företagskultur och Nordens största nischade jobbsajtnätverk har vi goda förutsättningar att vara framgångsrika, säger Henrik Kvick. Jesper Hörgren har varit verkställande direktör för Svensk Internetrekrytering sedan 2008. Jesper Hörgren har spelat en avgörande roll i att skapa en effektiv kostnadsstruktur, stärka företagsledningen samt de strukturella och administrativa rutinerna i Svensk Internetrekrytering och styrelsen är mycket tacksam för hans insatser. Henrik Kvick kommer inte att erhålla någon form av ersättning fram tills minst den 31 augusti 2009 då frågan om VD-ersättning kommer att prövas av styrelsen. Stockholm den 26 maj 2009 Styrelsen i Svensk Internetrekrytering AB (publ) SVENSK INTERNETREKRYTERING AB (PUBL) För ytterligare information, vänligen kontakta: Johan Enocson Tillträdande styrelseordförande 070-605 80 43 Henrik Kvick Tillträdande VD 08-678 74 20