Svensk Internetrekrytering AB storsatsar på sökmotoroptimering

Svensk Internetrekrytering anlitar en av världens vassaste internetmarknadsförare, Jim Westergren. Jim Westergren gjorde stora rubriker när han var på väg att vinna världsmästerskapet i sökmotoroptimering i maj 2006 och i samband med detta utsåg Wall Street Journal Jim till en av världens bästa sökmotoroptimerare. Jim står även bakom SEO-forum.se vilket är Sveriges samlingsplats för branschen.

Sökmotoroptimering ingår i Svensk Internetrekryterings strategi att bli det ledande företaget inom onlinerekrytering i Europa. Avtalet löper under hela 2008 och redan efter en vecka på kontoret har nättrafiken till jobbsajterna ökat med över 15 %.

Jag är mycket glad att vi lyckats knyta Jim Westergren till oss, säger Fredrich Dahlman VD på Svensk Internetrekrytering AB. Det är väldigt viktigt för oss att ligga högt upp i träfflistorna på sökmotorerna och framförallt se till att vi driver rätt typ av trafik till våra nischade jobbsajter. I och med detta säkerställer vi att våra uppdragsgivare får fler kvalitativa sökande på sina utannonserade tjänster. Vi ligger även steget före våra branschkollegor i denna utveckling.
För ytterligare information:

Fredrich Dahlman, Verkställande Direktör
Svensk Internetrekrytering AB
070-57 77 730

Svensk Internetrekrytering AB (publ) är ett snabbväxande företag inom onlinerekrytering. Visionen är att bli det ledande företaget inom onlinerekrytering i Europa. Genom företagets 27 jobbsajter i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Tyskland hjälper man företag och organisationer att snabbt, träffsäkert och kostnadseffektivt nå ut till precis rätt kandidater i rekryteringsprocessen. För mer information om lediga jobb, gå in på Karriärguiden.se, Karriereguiden.no och Uraopas.fi. Svensk Internetrekrytering är anslutet på Stockholmsbörsens First North.