SVENSK INTERNETREKRYTERING TILL FIRST NORTH ERBJUDANDET KRAFTIGT ÖVERTECKNAT.

Report this content

Detta pressmeddelandet får inte publiceras i eller distribueras till USA, Kanada, Australien eller Japan.

• Handeln på First North kommer att inledas den 12 oktober 2006 under kortnamnet SIR • Genom erbjudandet får Svensk Internetrekrytering ca 2700 nya aktieägare. ”Jag är övertygad om att anslutningen till First North kommer att ge kunder och arbetssökande en ökad kännedom om Svensk Internetrekrytering, vilket är mycket positivt för oss framöver”, säger Niklas Eriksson, VD i Svensk Internetrekrytering. ” ”Att intresset för bolaget är såpass stort är fantastisk kul” ”Noteringen underlättar genomförandet av vår affärsplan med målet att bli Nordens ledande jobbsajtaktör”, säger Henrik Kvick, styrelseordförande i Svensk Internetrekrytering. ”Nu fokuserar vi till 100% på försäljningen och på lanseringen av nischade jobbsajter i Norge och Finland och en bred jobbsajt i Danmark. I erbjudandet har totalt har 6 miljoner aktier sålts för 12 kronor styck vilket innefattar 30 procent av kapitalet och rösterna i bolaget. Bolaget har en omsättningsprognos på 60 miljoner kronor för innevarande år med ett beräknat rörelseresultat om 25 miljoner kronor. Rapporten för det tredje kvartalet publiceras den 9 november 2006. Bankaktiebolaget Avanza Corporate Finance har agerat finansiell rådgivare åt Svensk Internetrekrytering i samband med erbjudandet, och kommer att vara bolagets Certified Advisor på First North.