Stockholm den 7 februari 2006 P R E S S M E D D E L A N D E Ny tid: Nytt rum Svensk Möbelcenter nyöppnat i Sickla

Report this content

Idag slogs dörrarna upp till Svensk Möbelcenter i Sickla. Bengt Hidemarks fantastiska sextiotalslokal för Atlas Copco har fått ett nytt ansikte. Resultatet är en modern samlingsplats för arkitekter, inredare, inköpare och leverantörer av skandinavisk form.

Den 7 februari 2006, dagen innan möbelmässan, slog Svensk Möbelcenter upp dörrarna till sin nya utställningslokal i Sickla. Lokalen från sextiotalet uppfördes ursprungligen för Atlas Copco och har idag fått ny interiör. Resultatet är en omvälvande upplevelse av ljus, rymd och rytm. -Det här känns fantastiskt roligt. Svensk Möbelcenter har varit en institution inom Svensk Möbelindustri under 40 år och med flytten går vi in i en ny era. Det vi kommer att få se mer av nu är designaktiviteter och temadagar, spännande utställningar och massor av möten! Säger Marie Järnbrink marknadskoordinator Svensk Möbelcenter. De åtta utställarna i Svensk Möbelcenter idag är: ateljé Lyktan, Bogesunds, David design, AB Edsbyverken, Götessons, Savo, Skeie-Lectus och S-line Office. David design är det senaste tillskottet till gruppen och utvecklingen kommer att fortsätta i den riktningen. -Hela området är idag på stark frammarsch. Just nu växer Stockholms kanske Sveriges mest betydande plats för design, form och kultur fram här. Säger Peter Johansson, marknadschef för Ljungberggruppen. Svensk Möbelcenter kommer att vara den självklara samlingsplatsen för arkitekter, inredare och inköpare. I Svensk Möbelcenters lokaler skall det finnas utrymme för inspiration och dialog kring form och funktion genom att möbler och belysning från olika leverantörer sätts i sitt sammanhang. I lokalerna kommer det också att anordnas temadagar, utställningar och andra aktiviteter kring design och formutveckling.