<h1>Stor reliningorder till Svensk Rörinfodring</h1>

Report this content

När AB Bostäder i Borås nyligen upphandlade ny leverantör inom relining föll valet på Svensk Rörinfodring. Uppdraget består i att infodra omkring 800 lägenheter de kommande två åren.

Svensk Rörinfodring ska infodra samtliga spillvattenledningar i omkring 800 lägenheter för AB Bostäder i Borås, efter att ha vunnit den upphandling som bostadsbolaget gjort. Anbuden utvärderades efter pris, kompetens, erfarenhet, kvalitet och miljö. Dessutom ställdes krav på att infodringsmetoden skulle vara typgodkänd.
- Att Tubus System har ett typgodkännande från SITAC som garanterar att materialet håller i minst 50 år var viktigt för oss. Dessutom fick Svensk Rörinfodring full pott vad gäller poäng för kompetens och organisation, berättar Bengt Engberg, affärsutvecklingschef på AB Bostäder i Borås.
AB Bostäder i Borås har samarbetat med Svensk Rörinfodring sedan 2003.
- Fram tills idag har de infodrat cirka 600 lägenheter för oss och vi har inte haft en enda vattenskada i dessa lägenheter på grund av avloppsproblem. Vi känner oss väldigt trygga med vårt val.
Arbetet påbörjas i april, avtalet löper på två med ett optionsår.

<b>Om AB Bostäder i Borås</b>
AB Bostäder i Borås är ett kommunalt bostadsbolag med ett fastighetsbestånd på över 7000 lägenheter, de flesta byggda under 50-, 60- och 70-talet. Företaget använder sig nästan enbart av relining vid renovering av avloppsstammarna.

Taggar: