Akutläge i socialförsäkringarna?!

Vilka delar i socialförsäkringarna är mest angelägna att åtgärda?

Onsdagen den 12 november 2014 kl 17.00-19.00

ABF-huset, Sveavägen 41, Stockholm, Lokal: Katasalen, 1 tr

Den parlamentariska socialförsäkringsutredningen, PSFU, har ett brett uppdrag att utreda en rad frågor som rör både sjukförsäkringen och arbetslöshetsförsäkringen.

Vi har genomfört en enkätundersökning för att få en fingervisning om vad brukarorganisationer, professionen, fackförbund, arbetsgivare och andra verksamma inom socialpolitiken anser vara de mest angelägna delarna att lösa snabbt. På seminariet presenteras resultatet av enkäten och några inbjudna aktörer kommer att ge sin syn på hur sjukförsäkringen och arbetslöshetsförsäkringen skulle kunna förstärkas.

Medverkande är bland andra Lars Liljedahl, Föreningen Sveriges Socialchefer, Marika Markovits, Stockholms Stadsmission, Kjell Rautio, LO, Ursula Berge, Akademikerförbundet SSR, Ingrid Burman, Handikappförbunden, Jimmie Trevett, NSPH.
 Moderator är Mikael Klein, Svensk Socialpolitisk förening.

Har du inte möjlighet att vara närvarande på seminariet kan du se det live på: http://socialpolitik.se/nov-2014/har-livesands-vart-seminarium-onsdag-kvall

Kontakt:

Ursula Berge, ordförande Svensk socialpolitisk förening, 0706-22 96 05, ursula.berge@akademssr.se

Svensk socialpolitisk förening samlar forskningsvärlden, fackföreningsrörelsen och brukarorganisationerna. Vi är partipolitiskt obundna och strävar efter att förverkliga den svenska modellens grundläggande mål: allas rätt till arbete, ekonomisk trygghet, god bostadsstandard samt en jämlik skola, vård och omsorg. Läs mer på www.socialpolitik.se.