Inbjudan till press- och analytikerträff om Investeringssignalen och Branschkommunikén onsdagen den 13 juni

Svensk Teknik och Design presenterar en ny ”Investeringssignal” - en konjunkturanalys för arkitekt¬företagen och konsultföretagen inom bygg- och industriområdet med prognoser för investeringsutvecklingen.

Arkitekt-, teknik- och industrikonsultföretagen arbetar i tidiga skeden av investerings¬cykeln. Det aktuella konjunkturläget för vår bransch ger därför en tidig och pålitlig signal om förändringar i investeringsvolymen under ett drygt år framåt, bland annat för bostäder, infrastruktur, industrianläggningar samt för industrins utveckling av processer och produkter.

Vad säger industrikonsultföretagens orderläge om den fortsatta industri-konjunkturen? Och håller bostadsbyggandet och infrastrukturbyggandet uppe tempot? Har kontors- och lokalmarknaden blivit het igen? Konsult- och arkitekt- företagens orderläge ger svaret.

Samtidigt presenterar vi STD:s Branschkommuniké 2007 med redovisning av arkitekt- och konsultbranschens ekonomiska utfall 2006 samt prognoser för omsättning, resultatutveckling mm för 2007-2008.

Tid: onsdagen den 13 juni 2007, kl 09.30 - ca 11.00
Plats: Svensk Teknik och Design
Sturegatan 11 (Tjänsteföretagens hus), Stockholm
lokal; Falsterbo, 1 tr. (ingång Almega´s reception)

Välkommen till press- och analytikerträffen! Svensk Teknik och Design representeras av nye ordföranden Magnus Borglund, White Arkitekter AB, Lena Wästfelt, chef och Bengt O. Andreasson, som svarar för konjunkturanalysen. Meddela oss gärna om Du kan komma eller inte. Kontakta Bengt O. Andreasson, tel 08-762 67 02, fax 08-762 67 10 eller
e-post bengt.o.andreasson@std.se

[ ] Ja, jag kommer

[ ] Nej, jag kan inte komma, men sänd gärna information

Namn: .............................................................................................................

Tidning, redaktion, företag: .............................................................................……..

Tel nr……………………………..Fax nr……………………………….....

E-postadress ……………………………. .....................................................

Bransch- och arbetsgivarorganisationen STD Svensk Teknik och Design har ca 730 medlemsföretag med ca 22500 anställda. Företagen är verksamma med investerings¬förberedande utrednings-, projekterings- och projektledningsuppdrag inom bygg-, anläggnings- och industrisektorerna samt med uppdrag inom produktions- och produktutveckling i vid bemärkelse för industrin. Svensk Teknik och Design ingår i Almega.

Sturegatan 11, Box 555 45, 102 04 STOCKHOLM, Tel 08-762 67 00, Fax 08-762 67 10
std@std.se/www.std.se