Pris till mest lovande unga arkitekt och teknikkonsult

Idag tisdag presenteras vinnaren av Svensk Teknik och Designs pris till den konsult, under 35 år, som har utfört ett utmärkt arbete som förändrat människors liv, höjt statusen på något av yrkena eller lyckats utföra ett projekt som har en riktig WOW!-faktor, inom arkitekt, teknik- eller industrikonsultbranschen.

Tid: tisdag 22 maj 2007, kl. 17.00
Plats: Parken Event & Konferens, Rosenlundsgatan 34-36, Stockholm

Mellan kl. 13.00-21.00 arrangeras seminariet "Konsulten som affärsman".

Priset består, förutom äran och diplom, av ett konstverk och en studieresa för en person till FIDIC:s internationella konsultkonferens, som 2007 går av stapeln i september i Singapore.

Syftet med priset är att skapa uppmärksamhet och premiera unga arkitekter, teknik- och industrikonsulter i deras arbete, och synliggöra branschen i vårt samhälle, samt att öka uppmärksamheten kring de unga konsulterna i företagen.

Juryn består av Lena Wästfelt, chef Svensk Teknik och Design, Håkan Blom, styrelseordförande Svensk Teknik Design, Linda Marend, arkitekt och affärsområdeschef WSP Arkitekter, Åsa Bergman, vd SWECO Projektledning, Per Magnusson, vd ÅF Division Engineering, Per Hindersson, redaktionschef Byggindustrin, och Gunvor Frykholm, bitr Näringslivschef Svenska Dagbladet.

För mer information:

Lena Wästfelt
chef för Svensk Teknik och Design
tel. 08-762 69 07
mobil. 070-345 69 07

Cemille Üstün
ansvarig för Yngrerådet och internationella frågor
tel. 08-762 67 04
mobil. 070-345 67 04