Inbjudan till VIND2010, 15-17 september Göteborg

PRESSINBJUDAN

Stockholm 18 augusti 2010

Välkommen till VIND2010 Svenska Mässan Göteborg 15-17 september

När vi ses 15-17 september, är våra frågor hetare än någonsin. Vindkraften har en avgörande roll för att klara målet 2020 om förnybar energi. Vi vill visa hur vår framtidsbransch kan växa och utvecklas på ett sätt som gör att vi når dit. På VIND2010 samlas 1 000 deltagare – 100 utställare - 9 seminariesessioner - 4 studiebesök. Tre dagar före valet samlas riksdagspartiernas energitalesmän i en spännande debatt, med Erik Blix som moderator! Sista anmälningsdag är den 1 september!

Program Anmälan

PS. Vi planerar för presskonferens onsdag morgon den 15 september, inbjudan kommer senare.

För mer information Annika Helker Lundström, vd Svensk Vindenergi, tel 08-677 28 92, 070-699 41 85 Monica Bracco, kommunikationschef Svensk Vindenergi, tel 08-677 28 99, 070-397 28 99

Svensk Vindenergi är en branschorganisation för vindkraft, med 140 medlemsföretag. Vårt huvudsyfte är att främja utvecklingen av vindkraftsmarknaden i Sverige. Vårt mål är att vindkraften ska utvecklas till sin fulla potential och bidra till ett långsiktigt hållbart samhälle. www.svenskvindenergi.org