Seminarium VINDKRAFT 2020 tisdag 29 april

Hotell Clarion Sign, Norra Bantorget
Vi bjuder på lunchmacka från kl 12 för
Anmälan: konferens@svenskvindkraft.se

Vindkraftbranschen kraftsamlar under nytt namn

Den 29 april håller VIP (Vindkraftens Investerare och Projektörer) och ViS (Vindkraftsleverantörerna i Sverige), som samarbetat under namnet Svensk Vindkraft, sina respektive årsstämmor. Stämmorna väntas fatta beslut om att gå samman i en ny gemensam förening. I samband med detta presenteras även föreningens nya namn.

För att uppmärksamma detta tillfälle och för att belysa vindkraftens roll år 2020 i Sverige bjuder Svensk Vindkraft in till seminariet VINDKRAFT 2020
tisdag den 29 april kl 13.30 -17.30 på Hotell Clarion Sign, Norra Bantorget, Stockholm

Vid seminariet presenteras Svensk Vindkrafts utredning ”Med Vindkraft i Tankarna”, som handlar om vindkraftens roll 2020. I rapporten presenteras dels kopplingen mellan vindkraften och laddhybrider/elbilar, dels hur ett förändrat elcertifikatsystem bör utformas för att få in mer förnybar el till 2020 samt ett separat stödsystem för havsbaserad vindkraft.

Dessutom hålls ett energipolitiskt samtal med nytillträdda generaldirektörer och energipolitiskt ansvariga riksdagsledamöter. Medverkar gör bl.a. Tomas Eneroth (s), Anders Wijkman (kd) samt generaldirektörerna Mikael Odenberg och Thomas Kåberger.

Anmäl gärna ditt intresse senast måndag 28 april till konferens@svenskvindkraft.se,
telefon 08-677 28 94 om du vill:
• Delta vid pressträffen
• Ha lunchmacka
• Delta hela eftermiddagen.

För mer information, välkomna att kontakta Matthias Rapp eller Gunnar Fredriksson
på 08-677 28 90.

Seminarieprogrammet finns på www.svenskvindkraft.se