Svensk Vindenergi flyttar till nya lokaler

Efter nio år som hyresgäst på Olof Palmes gata 31 lämnar Svensk Vindenergi denna adress. Från och med den 1 oktober 2015 blir den nya adressen Mäster Samuelsgatan 60, också centralt i Stockholm, hyresvärd är Vasakronan.

- För att våra medlemmar ska få största nyttan av sina medlemsavgifter ser vi kontinuerligt över våra utgifter. I och med flytten kan vi minska hyreskostnaderna och samtidigt bibehålla en bra arbetsmiljön. Vasakronan är en fastighetsägare med stort fokus på hållbar utveckling och minskad klimatpåverkan vilket ligger i linje med vårt eget arbete, säger Charlotte Unger, vd Svensk Vindenergi.

- Tack vare flytten får vårt kansli större möjligheter att intensifiera arbete mot en ökad andel förnybar elproduktion där vindkraften spelar en viktig roll, avslutar Charlotte Unger.

Charlotte Unger, vd, Svensk Vindenergi, tel 070-190 86 53

Svensk Vindenergi är en branschorganisation för vindkraft, med 146 medlemsföretag. Vårt huvudsyfte är att främja utvecklingen av vindkraftsmarknaden i Sverige. Vårt mål är att vindkraften ska utvecklas till sin fulla potential och bidra till ett långsiktigt hållbart samhälle. www.svenskvindenergi.org