Svensk Vindenergis opinionsarbete prisas

Svensk Vindenergis VD Matthias Rapp har röstats fram som ”Influencer of the Year” av energibranschens beslutsfattare. Utmärkelsen, som delas ut i regi av företaget Management Events på StrategiTorget Energi, har tidigare bland annat tilldelats Vattenfalls VD Lars G Josefsson. Motiveringen för utmärkelsen av Matthias Rapp lyder:

En mycket duktig marknadsförare i en annars ofta byråkratisk och trögrörlig bransch. Med ett engagemang och en ständig drivkraft arbetar han för en bättre miljö, för en innovativare energibransch och för en bättre utveckling inom Sveriges framtida energiförsörjning. Han förenar en stor kunskap med mycket glöd och goda kommunikationskunskaper.

- Jag är naturligtvis mycket hedrad, säger Matthias Rapp i en kommentar. Samtidigt vill jag framhålla att det är en utmärkelse som tillkommer alla mina medarbetare och hela Vindkraftssverige. Det är genom mångas idoga och uthålliga arbete som vindkraften nu får sitt genombrott.