Välkommen till Vind - Förnybar framtid, 21 – 22 november, Stockholmsmässan

Inledningstalar gör Sveriges energiminister Anna-Karin Hatt, som också delar ut det Stora Förnybarhetspriset, förra året var det IKEA som mottog priset. Vem eller vilka blir det i år?

Spännande seminarier med till exempel: Ett förnybart energisystem i Sverige – så ser det ut, Vindkraft skapar arbetstillfällen, tillväxt och välfärd, Den långsiktiga elprisutvecklingen, Den svenska vindkraften år 2020. Vi har lyckats få eliten av talare till oss, läs här: Länk till alla talare

Lite mjukare föreläsningar bjuder det dynamiska teamet Johan Rockström och Mattias Klum på temat är ”The Human Quest”. Trendspanaren Magnus Lindkvist kommer att tala om” Det oväntade anfaller - världen vindkraften och vi i framtiden”.

Länk till hela programmet

Nytt för i år är Kunskapslobbyn. De som vill samlas kring ett stort antal diskussionsbord i lobbyn. Djupdykning och kunskapsutbyte i viktiga förbestämda ämnen. Vilka är de viktiga frågor för branschen att jobba med för att den förnybara energin skall kunna utvecklas vidare?

Länk till ämnen

Ackreditering
Som journalist ackrediterar du dig via denna länk presslegitimation eller motsvarande visar du upp vid registreringen på plats.

Än en gång, välkommen!

Svensk Vindenergi är en branschorganisation för vindkraft, med 163 medlemsföretag. Vårt huvudsyfte är att främja utvecklingen av vindkraftsmarknaden i Sverige. Vårt mål är att vindkraften ska utvecklas till sin fulla potential och bidra till ett långsiktigt hållbart samhälle. www.svenskvindenergi.org