Välkommen till Vind 2015 - Ett förnybart Europa?

Nu är det bara några dagar kvar tills det att vi öppnar dörrarna till vindkraftsbranschens årliga konferens Vind 2015, den 4-5 november, även i år på Waterfront, mitt i centrala Stockholm.

Vi vill påverka utvecklingen och debatten runt ekonomi, marknad, elnät och regleringsfrågor. Lyssna bland annat till energiminister Ibrahim Baylan och hur Energikommissionen vill utforma framtidens energipolitik.

Vind 2015 bjuder på ett spänstigt program med ett stort knippe av fantastiska talare, och i utställningshallen finns en bra mix från vindkraftsbranschen. Nätverket för vindbruk medverkar även i år med parallella seminarier.

Vi avslutar den första dagen i konferenssalen med att presentera vår färska Statistik och Prognos för kvartal 3. Här får du det aktuella läget för vindkraftsbranschen.

Årets nyhet på Vind är ett samlande interaktivt teknik- och innovations torg i utställningshallen.

Stora Förnybarhetspriset delas ut vid middagen på kvällen 4 november. Tidigare pristagare är IKEA, Tesla, Audi och Polarbröd. Vem blir årets vinnare? Syftet med priset är att lyfta fram förebilder inom näringslivet som har insikt om behovet av att använda förnybar el

Hela programmet

Ladda ner vår kostnadsfria app Vind 2015 i din mobil för aktuell information om program, talare, deltagare och mycket annat praktiskt.

Som journalist ackrediterar du dig direkt via webben, vid registreringen på plats visar du upp presslegitimation för att få din badge. Anmälan

Varmt välkommen!

Charlotte Unger, vd, Svensk Vindenergi, tel 070-190 86 53

Svensk Vindenergi är en branschorganisation för vindkraft, med 150 medlemsföretag. Vårt huvudsyfte är att främja utvecklingen av vindkraftsmarknaden i Sverige. Vårt mål är att vindkraften ska utvecklas till sin fulla potential och bidra till ett långsiktigt hållbart samhälle. www.svenskvindenergi.org