Svensk Vodka vann internationellt pris

Svensk Vodka vann internationellt pris SBI-noterade Svensk Vodka i Motala AB har belönats med utmärkelsen "The nd 22 International Award For Food And Beverages" för såväl kvalitet som marknadsföring av produkten Lake Vättern Svensk Vodka. - Den här typen av pris stärker vår image oerhört. Inte minst i Nordamerika, där stor vikt fästs vid dylika priser. Under nästa verksamhetsår kommer vår exportförsäljning att överstiga den i Sverige, säger Svensk Vodkas VD Michael Lindberg. Priset delades ut av organisationen Trade Leaders Club, med 16.000 mat-, dryckes- och förpackningsproducerande medlemsföretag över hela världen. Valkommittén gav årets utmärkelse till Svensk Vodka AB och till det företag som ligger bakom världens bäst säljande vodka, Stolichnaya. - Det här är fantastiskt roligt, säger VD Michael Lindberg, som tog emot priset vid en stor gala i Paris i samband med Europas största mat- och dryckesmässa, SEAL. - Det är extra roligt att våra internationella ansträngningar uppskattas, till och med av kollegor/konkurrenter i branschen. Att vi delar priset med ett så etablerat märke som Stolichnaya bekräftar att vi är på rätt väg. Svensk Vodka i Motala AB Svensk Vodka är Sveriges största privata spritdryckstillverkare. Bolaget tillverkar, förädlar och bereder spritdrycker för försäljning på den svenska och den internationella marknaden. Verksamheten består av de tre affärsområdena spritdryckstillverkning, destruktion av smuggelsprit och beredning av spritbaserade kryddor. Svensk Vodka har en omfattande spritdrycksportfölj, både egen tillverkning och importerade märken. Huvudprodukten är den egna prime-vodkan SVENSK, som för närvarande lanseras runt om i världen. Svensk Vodka startade sin verksamhet 1996 efter det att lagstiftningen för sprittillverkning förändrats genom Sveriges inträde i EU. Bolaget har 12 anställda och omsatte 1999 cirka 10 Mkr. Svensk Vodka är sedan 1999 noterat hos SBI. För mer information kontakta: Michael Lindberg, VD för Svensk Vodka i Motala AB Tel: 0141-23 36 90, 0708-23 36 90, e-post: michael.lindberg@svenskvodka.se Hemsida: www.svenskvodka.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/26/20001026BIT01180/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/26/20001026BIT01180/bit0002.pdf