Svensk Vodkas försäljning ökade med 105 %

Svensk Vodkas försäljning ökade med 105 % under första kvartalet 2001 NGM-listade Svensk Vodka i Motala AB presenterar på ordinarie bolagsstämma idag en ökad försäljning för moderbolaget under första kvartalet 2001 med 105 % , jämfört med samma period förra året. Försäljningen uppgick till 5,6 mkr. Exporten ökade med 246 % och den svenska försäljningen med 59 procent. - Vi räknar med att exporten kommer att stå för halva försäljningen i år, säger Svensk Vodkas VD Michael Lindberg. Svensk Vodkas rapport för första kvartalet 2001 presenteras den 26 april 2001. Svensk Vodka i Motala AB Svensk Vodka är Sveriges största privata spritdryckstillverkare. Bolaget tillverkar, förädlar och bereder spritdrycker för försäljning på den svenska och den internationella marknaden. Verksamheten består av de tre affärsområdena spritdryckstillverkning, destruktion av smuggelsprit och beredning av spritbaserade kryddor. Svensk Vodka har en omfattande spritdrycksportfölj, både egen tillverkning och importerade märken. Huvudprodukten är den egna prime-vodkan SVENSK, som för närvarande lanseras runt om i världen. Svensk Vodka startade sin verksamhet 1996 efter det att lagstiftningen för sprittillverkning förändrats genom Sveriges inträde i EU. Bolaget har 12 anställda och omsatte 1999 cirka 10 Mkr. Svensk Vodka är sedan 1999 noterat hos NMG. För mer information kontakta: Michael Lindberg, VD för Svensk Vodka i Motala AB Tel: 0708-23 36 90, e-post: michael.lindberg@svenskvodka.se Hemsida: www.svenskvodka.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/04/04/20010404BIT00980/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/04/04/20010404BIT00980/bit0001.pdf