Nyhet: Högupplöst kamerabevakning från Svenska Alarm

Nu lanserar Svenska Alarm tjänsten Kamerabevakning. Tillsammans med befintligt larmerbjudande som kontrolleras i en och samma app skapar det ett unikt koncept på marknaden. Med Kamerabevakning får kunderna möjlighet till livestreamad högupplöst video direkt till telefonen.

– Det gör det enkelt och smidigt för användaren. Kunden kan vända sig till en och samma leverantör. Med högupplöst film finns det en möjligt att identifiera personer på plats. Dessutom blir det enklare för väktare och polis att gripa förövare, säger Niklas Halldén, styrelseordförande och grundare Svenska Alarm.

Niklas Halldén, styrelseordförande och grundare Svenska Alarm

Den nya tjänsten Kamerabevakning är efterfrågad av kunderna. Övervakningssystemet spelar in högupplöst film i realtid, tillgänglig i Svenska Alarms app, och kan användas av både privatpersoner och företag. Användare kan lätt verifiera vad som händer vid larmhändelse, det går även att följa kamerorna utan att larmet har gått.

– Kunderna kan nu vända sig till en och samma leverantör för larm- och kamerabevakning, det gör det enkelt och smidigt för användare.

Svenska Alarm har redan gjort ett antal installationer av tjänsten till befintliga kunder.

– Vi har en lång lista på kunder som uttryckt intresse och har fått förfrågningar inom det här området i ett par år. Men för oss är det viktigt att lansera något som är riktigt bra för kunden som vi kan stå bakom och då har det tagit lite tid, säger Niklas Halldén.

Tjänsten Kamerabevakning går att välja separat eller som en del i helhetslösning med larm, detektorer, brandlarm med mera.

Mer om Kamerabevakning.

Svenska Alarm säljer smarta larmsystem för att motverka inbrott och brand till privatpersoner och företag i Sverige. Företaget startades år 2009, omsätter 25 miljoner kronor och har 30 medarbetare, huvudkontoret ligger i Malmö. Svenska Alarm är medlem i branschorganisationen Säkerhetsbranschen, godkänd larminstallatör av polisen, certifierat larmbolag av Svensk Brand- och Säkerhetscertifiering, SBSC, och rekommenderad av SSF Stöldskyddsföreningen. www.svenskaalarm.se

Snabbfakta

Nu lanserar Svenska Alarm tjänsten Kamerabevakning, tillsammans med befintligt larmerbjudande som kontrolleras i en och samma app skapar det ett unikt koncept på marknaden. Med Kamerabevakning får kunderna möjlighet till livestreamad högupplöst video direkt till telefonen.

Niklas Halldén styrelseordförande och grundare Svenska Alarm