Svenska Alarm Mästargaseller 2019!

Tre år i rad har Svenska Alarm blivit utnämnt till Gasellföretag av Dagens industri. Nu tillhör företaget även den exklusiva skara som tituleras Mästargasell 2019.

– Det här betyder väldigt mycket för oss, framförallt för att kunderna kan känna sig trygga i att välja oss som larmleverantör till sina hem och företag. I år firar vi också tio år, detta är en fin jubileumspresent! säger Christofer Eriksson, vd och medgrundare av Svenska Alarm.

Under de 20 år som Dagens industri delat ut Gasellpriset till Sveriges mest framstående företag har drygt 10 000 bolag tagit emot utmärkelsen. Jubileet firar Di med att dela ut superpriset Di Mästargasell till ”Gasellernas Gaseller”, alltså de företag som fått minst tre utmärkelser genom åren. Svenska Alarm, som blivit Gasellföretag 2016, 2017 och 2018, är ett av de 1400 företag som tillhör den exklusiva skaran.

– Våra duktiga medarbetare har gjort ett kanonjobb med att bygga Svenska Alarm till vad det är idag, med ett av de smartaste larmsystemen på marknaden. Att alltid erbjuda ett professionellt bemötande, från sälj till installation och support, är vårt sätt att få nöjda kunder. Det tillsammans med ett prisvärt och godkänt larm ger mycket trygghet för pengarna!

Förutom Mästargasell-priset firar Svenska Alarm även tio år som företag, så det finns flera anledningar till tårta på kontoret.

– Vi är så många anställda nu att vi har växt ut våra befintliga lokaler. Därför flyttar vi in i ett nytt stort kontor i höst och kommer då att ställa till med en rejäl kombinerad inflyttnings- och jubileumsfest för att fira ordentligt! säger Christofer Eriksson.

Kriterier för Mästargasell:
Företaget ska ha utsetts till Gasellföretag minst tre gånger eller fler under de 20 år som Dagens industri har utsett Sveriges främsta tillväxtföretag. Till grund för undersökningen ligger företagets fyra senaste årsredovisningar.

Svenska Alarm säljer smarta larmsystem för att motverka inbrott och brand till privatpersoner och företag i Sverige. Företaget startades år 2009, omsätter 25 miljoner kronor och har 30 medarbetare, huvudkontoret ligger i Malmö. Svenska Alarm är medlem i branschorganisationen Säkerhetsbranschen, godkänd larminstallatör av polisen, certifierat larmbolag av Svensk Brand- och Säkerhetscertifiering, SBSC, och rekommenderad av SSF Stöldskyddsföreningen. www.svenskaalarm.se