Se Oscargalan® live på biografen Grand

Report this content

På söndag den 26 februari är det dags för årets stora filmfest – Oscargalan.  För de som verkligen vill uppleva glittret och glamouren live i storformat ges nu stockholmarna chansen. I samarbete med Kanal 9 visar Svenska Bio hela galan på biografen Grand på Sveavägen. Det börjar kl 23.00 på söndagen och fortsätter hela natten till kl 06.00.

För bara 90 kr kan nu alla galasugna avnjuta filmfesternas filmfest i en skön biofåtölj tillsammans med andra filmfantaster.

Det börjar kl 23.00 direkt från röda mattan utanför Kodak Theatre i Los Angeles. Det blir naturligtvis gräddan av Hollywoods stjärnor som passerar revy. Bland prisutdelarna syns sedan namn som Halle Berry, Ben Stiller, Penelope Cruz, Tom Cruise, Bradley Cooper, Cameron Diaz, Angelina Jolie och hela gänget från Bridesmaids. Bara för att nämna några.

Under natten kommer sändningen att kommenteras av Filip Hammar och Fredrik Wikingsson och runt 02.30 börjar själva prisutdelningen.

Biljetter till allmänheten säljs endast i biografkassan på Grand samt Victoria. Intäkterna från biljettförsäljningen går oavkortat till välgörande ändamål.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Suzanna Renhuldt, Svenska Bio, telefon 08-765 2529, suzanna@svenskabio.se

Bilder på programledaren Billy Crystal samt Filip och Fredrik finns på Kanal 9:s presstjänst: http://press.kanalnio.se

För frågor om tv-sändningen kontakta:
Emilia Zettergren, Kanal 9, telefon 08-520 552 85, emilia.zettergren@sbstv.se.

“OSCAR®,” “OSCARS®,” “ACADEMY AWARD®,” “ACADEMY AWARDS®” and the OSCAR statuette are registered trademarks and servicemarks, and the OSCAR statuette a copyrighted property, of the Academy of Motion Picture Arts and Sciences, and are used under permission.

Svenska Bio är idag Sveriges näst största biografkedja. Företaget har anor från 1914 och drivs av tredje generationen Fornstam. Svenska Bio har 32 biografer på 28 orter med 110 salonger. Företaget sysselsätter 400 personer och hade 2011 cirka 2,7 miljoner biobesök.