Inbjudan till byggstart i en helt ny stadsdel - Annedal

Inbjudan till byggstart i en helt ny stadsdel - Annedal

Tisdagen den 29 september är det byggstart för Svenska Bostäders 127 energisnåla hyreslägenheter i Annedal. Av dessa byggs 32 lägenheter med så kallad passivhusteknik. Som första byggherre sätter vi spaden i jorden till barnfamiljernas nya paradis i den helt nya stadsdelen Annedal.

Program

12.00 Pelle Björklund, VD Svenska Bostäder, hälsar välkommen Joakim Larsson (m), ytterstads- och bostadsbolagsborgarråd i Stockholms stad

Mikael Lidström, regionchef på Veidekke Allan Leveau, Svenska Bostäder, beskriver projektet och passivhustekniken 12.20 Ett symboliskt spadtag

Efteråt bjuder vi på enklare förtäring.

Samling: Parkera på Solvallas p-platser och gå under Ulvsundaleden till Annedal. Följ den grusade gången till kolloniträdgården. Gå till höger runt muren.

Anmäl ert deltagande till Kerstin Ahlin, Svenska Bostäder på 076-123 70 31 alternativt kerstin.ahlin@svenskabostader.se

För ytterligare information, kontakta: Allan Leveau Nybyggnadschef 08-508 371 50

Fakta om Svenska Bostäder Svenska Bostäder ägs av Stockholms stad och ingår i koncernen Stockholms Stadshus AB. Svenska Bostäder är ett av landets största bostadsföretag med cirka 33 500 hyreslägenheter i Stockholm. Företaget är också en stor lokalhyresvärd med en sammanlagd yta av cirka 524 000 kvm i Stockholm.