Svenska Bostäder bjuder in de boende i Akalla till dialog om förnyelsen av Akalla

Vad är bra och vad är dåligt med Akalla. Vad kan utvecklas och bli bättre? Hus? Centrum? Gårdar? Vägar? Under en hel vecka - den 10-16 maj - inbjuds alla boende till en öppen dialog och diskussion om framtiden.

Under hela veckan finns representanter från Svenska Bostäder, Stockholms stad, Hyresgästföreningen, arkitekter med flera på plats för att lyssna på de boendes synpunkter. En speciell lokal har iordningställts dit alla boende är välkomna med synpunkter. Alla Svenska Bostäders hyresgäster i Akalla som deltar i dialogen har varje kväll möjligheten att vinna en månadshyra.

Vid pressträffen medverkar: Joakim Larsson (M), borgarråd i Stockholms stad och ordförande i Svenska Bostäder

Amra Barlov, Svenska Bostäder, affärsområdeschef i Norra och Södra Järva

Sven Lorentzi, Svenska Bostäder, projektchef

Var: Sibeliusgången 26 A, Akalla

När: Fredagen den 8 maj kl 11.00

Välkommen!

För mer information: Anders Magnusson, informationsansvarig för Järvalyftet inom Svenska Bostäder Tel 08-508 37 0 38 www.jarvadialogen.se

För kontakt med Joakim Larsson: Helena Widegren Pressansvarig Finansroteln 08-508 29 878

Fakta om Svenska Bostäder Svenska Bostäder ägs av Stockholms stad och ingår i koncernen Stockholms Stadshus AB. Svenska Bostäder är landets största bostadsföretag med cirka 38 000 hyreslägenheter i Stockholm. Företaget är också en stor lokalhyresvärd med en sammanlagd yta av cirka 550 000 kvm i Stockholm.