Svenska Brandförsvarsföreningen byter namn till Svenska Brandskyddsföreningen

Report this content

Svenska Brandförsvarsföreningen byter namn till Svenska Brandskyddsföreningen - I dag har vi tagit tillbaka namnet Svenska Brandskyddsföreningen, säger Göran Schnell vd. Det känns naturligt eftersom det uttrycker bättre vad vi arbetar med. Dessutom är begreppet brandskydd det som används genomgående i den nya lagen om skydd mot olyckor. I samband med namnbytet ändrar Svenska Brandskyddsföreningen också sin vision. Nu formuleras den "Ett brandsäkrare Sverige". Förut var fokus att förhindra bränder. Nu handlar det om ett helhetsgrepp på brandskydd som samhällsproblem. Svenska Brandskyddsföreningen är en medlemsorganisation som arbetar för ett brandsäkrare Sverige. Genom information och utbildning hjälper vi människor, företag och organisationer att ta eget ansvar för sitt brandskydd. För mer information kontakta: Göran Schnell, vd 070-823 02 46 Malin Bengtsson, informationsansvarig 070-374 75 19 På www.svbf.se finns mer information om vår verksamhet och statistik över brandskador och dödsbränder. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/11/20040510BIT21230/wkr0007.pdf