Byggnads beslutar om sympatimanifestation med Elektrikerna

Byggnads beslutar om sympatimanifestation med Elektrikerna Den 23 juni begärde Svenska Elektrikerförbundet att Byggnads ska vidta sympatiåtgärder med anledning av pågående förhandlingar och konflikt avseende tecknande av kollektivavtal på installationsområdet. Byggnads förbundsstyrelse har beslutat att varsla om manifestationer den 3 juli på en rad orter i Sverige. I Stockholm (Stockholms stad och Stockholms län), Göteborgs stad, Mölndals och Partille kommuner, Malmö, Västerås, Sundsvall, Karlstad, Borlänge, Skellefteå och Linköping kommer Byggnads medlemmar att, som stöd till Elektrikerna, lägga ned arbetet torsdagen den 3 juli mellan kl 10.00 - 14.00. De varslade sympatiåtgärderna omfattar allt arbete inom Byggnads avtalsområde som utförs av företag som är anslutna till Sveriges Byggindustrier. - Eftersom slutbudet i förhandlingarna, enligt Elektrikerna, innebär försämringar av kollektivavtalet med risk för lönesänkningar och ett sönderslaget ackordsobligatorium är det självklart att Byggnads ställer upp med stöd, säger förbundsordförande Hans Tilly. Vid frågor - ring Hans Tilly, mobiltel 070 - 552 67 40 Gunnar Ericson, avtalssekreterare, mobiltel 070 - 520 79 46 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/06/24/20030624BIT00090/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/06/24/20030624BIT00090/wkr0002.pdf