Byggnads kommenterar Sveriges Byggindustriers specificerade krav: Nu kommer vargen fram. På tisdagseftermiddagen överlämnade Sveriges Byggindustrier, BI, sina specificerade yrkanden till Byggnads. Där framgår bland annat att de vill se över vissa delar i löneparagrafen, paragraf 3, i Byggnadsavtalet. - Sveriges Byggindustrier vet precis vilka knappar de ska trycka på för att vi ska gå igång. Det handlar om löneformer, förhandlingssystem och partsförhållanden, säger Hans Tilly, ordförande i Byggnads. Dessutom vill Sveriges Byggindustrier träffa en överenskommelse om skiftgång och nattarbete. - De är helt enkelt ute efter en försämrad trygghet på arbetsplatserna och mindre inflytande för medlemmarna i framtiden, tillägger han. - Det värsta är nog BIs vackra tal om mindre konfrontation och mer samförstånd och så blir det precis tvärtom, säger Hans Tilly, som i och med detta befarar hårda förhandlingar innan de egentligen har hunnit börja. - Vi står redan nu väldigt långt ifrån varandra, slutar han. För eventuella frågor, ring Hans Tilly på 070 - 552 67 40 eller Gunnar Ericson på 070 - 520 79 46. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/18/20040218BIT00420/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/18/20040218BIT00420/wkr0002.pdf