Byggnads presenterar sina avtalskrav

Byggnads presenterar sina avtalskrav Tisdagen den 3 februari klockan 14.30 presenterar Byggnads lilla förhandlingsdelegation de krav som vi senare ska överlämna till Sveriges Byggindustrier och de andra arbetsgivarorganisationerna. Detta sker efter att avtalsrådet, som består av 130 ledamöter från hela landet, har spikat de viktigaste kraven inför den kommande avtalsrörelsen. Kraven omfattar totalt tio olika avtalsområden och har sitt upphov i de 2 038 att-satser som har kommit in i form av avtalsmotioner. På pressträffen, som hålls på Byggnads förbundskontor på Hagagatan 2 i Stockholm, medverkar Byggnads förbundsordförande Hans Tilly, andre förbundsordförande Thomas Gustavsson och avtalsekreterare Gunnar Ericson. Välkomna! Med vänlig hälsning BYGGNADS Hans Tilly Förbundsordförande ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/29/20040129BIT00340/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/29/20040129BIT00340/wkr0002.pdf