• SVENSKA BYGGNADS/

Report this content

Sveriges Byggnadsarbetareförbund vann idag, onsdagen den 17 december, återigen i Arbetsdomstolen mot Sveriges Byggindustrier. Den här gången gällde det ytterligare tre mål om Byggavtalets lönebestämmelser och dess regler om granskning, så att byggnadsarbetarna får rätt lön. - Sveriges Byggindustrier har än en gång, precis som år 2001, gått på pumpen i denna fråga som handlar om granskning av oorganiserade byggnadsarbetares löner, säger Gunnar Ericson, Byggnads förhandlingschef, i en första kommentar och tillägger: - Kanske är det nu dags för Sveriges Byggindustrier att tänka om och sluta slåss mot väderkvarnarna. För eventuella frågor ring Byggnads förhandlingschef Gunnar Ericson på 070-520 76 46. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/17/20031217BIT00650/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/17/20031217BIT00650/wkr0002.pdf