Arbetarrörelsen manifesterar: Kollektivavtal – min trygghet

Arbetarrörelsen ställer tillsammans upp för kollektivavtal under en gemensam manifestation på torsdag den 17 mars. Talare är bland andra arbetslivsminister Hans Karlsson och LOs ordförande Wanja Lundby-Wedin. Medlemmar reser till Stockholm från hela landet för att delta i manifestationen. Samling sker mellan kl 9.00 och 10.00 på Sergels Torg, och avmarschen till Mynttorget blir kl 10.30. Avslutningen beräknas till ca 12.30.

LOs ordförande Wanja Lundby-Wedin kommer att tala innan avgången till Mynttorget, där arbetslivsminister Hans Karlsson tar vid. Vid sidan av statsrådet kommer en medlem från varje förbund att ge en personlig reflektion kring kollektivavtal och trygghet. Tåget går från Sergels Torg kl 10.30 via Hamngatan, Kungsträdgårdsgatan, Strömbron och fram till Mynttorget. Arrangörerna av manifestationen är Målareförbundet, Elektrikerförbundet, SEKO, Fastighetsanställdas Förbund, Skogs- och Träfacket samt Byggnads. Telefonnummer för intervjuer med förbundsordföranden: Lars-Åke Lundin, Ordförande, Målareförbundet, 08-587 274 00 Stig Larsson, Ordförande, Elektrikerförbundet, 08-412 82 82 Jonas Pettersson, Informations- och presschef, SEKO, 070-631 59 49 Hans Öhlund, Ordförande, Fastighetsanställdas Förbund, 08-691 11 50 Kjell Dahlström, Ordförande, Skogs- och Träfacket, 08-701 77 00 Hans Tilly, Ordförande, Byggnads, 08-728 48 10 Tillfälle till fotografering av talare finns vid samlingen på Sergels Torg och vid avslutningen på Mynttorget. För intervju med fackförbundsmedlemmarna vg kontakta Christer Lindblad, 070-265 38 38.