Coegi Group startar nytt bolag med fokus på IT-konsulter

Report this content

Coegi Group, grundat av Joachim Hylvander och Patrik Kekonius, består idag av flera olika bolag inom IT-branschen. Coegi Group satsar nu på att stärka erbjudandet mot nya som befintliga kunder inom näringslivet och offentlig sektor med det nya IT-konsultföretaget Coegi Consulting. För att leda satsningen har Songül Cetinkaya tillsatts som VD. Songül har ett långt förflutet inom konsultsektorn och kommer senast från Academic Work där hon var Operations Manager.

– Vi har länge velat erbjuda våra kunder utökade IT-konsulttjänster i egen regi likväl som ett komplement till våra övriga IT-tjänster i Svenska Coegi. När vi träffade Songül hittade vi äntligen en person som kan hjälpa oss skapa ett modernt IT-konsultföretag, men med samma hjärta och värdegrund som i Svenska Coegi. Jag ser fram emot att arbeta tillsammans med Songül och hennes framtida team!

Joachim Hylvander, VD och en av grundarna av Coegi Group.

– Professionell, Positiv och Driven är Coegis värdeord. Redan vid första mötet med Joachim fick jag ett mycket professionellt intryck och blev nyfiken på verksamheten. Ju mer jag blev involverad och fler jag träffade desto positivare blev jag till en gemensam framtid. Det är nu jag med mitt driv och engagemang ska in och bidra. Med min gedigna erfarenhet inom IT, såväl från konsultvärlden som från kompetensförsörjning, har jag en verktygslåda som kompletterar den fina organisation som Svenska Coegi redan etablerat. Tillsammans ska vi nu ta verksamheten till nya höjder och erbjuda våra kunder en ännu bättre helhetslösning. Jag kan inte vara mer redo att starta igång Coegi Consulting!

Songül Cetinkaya, VD Coegi Consulting

För befintliga kunder erbjuder Coegi Group redan IT- och konsulttjänster inom befintliga affärsområden och Microsofts molntjänster genom Svenska Coegi AB, ett erbjudande som nu utökas genom Coegi Consulting.

För mer information, kontakta gärna:

Joachim Hylvander, +46709199812joachim.hylvander@coegi.se

Songül Centinkaya, +46767715539songul.centinkaya@coegi.se

Om Coegi Group

Coegi Group (”Coegi”) är en snabbväxande IT-koncern. Coegi hjälper näringsliv och offentlig sektor att nå deras potential med hjälp av digitalisering, vägledning och utveckling. Driv, positivism och professionalism är gemensamma nämnare för såväl bolagen som medarbetarna inom Coegi. Högt kreditbetyg, nöjda kunder, engagerade medarbetare och guldpartnerskap med bland annat Microsoft ser vi som ett kvitto på vår hållbara framgångsmodell. Mer information på www.coegi.se

Taggar: