Soulstjärnor till Jazzfestivalen

Soulstjärnor till Jazzfestivalen Angie Stone, Chaka Khan, Blacknuss All Stars, Mothers Finest, Blind Boys of Alabama och Nils Landgren New Funk Unit. Soul, ös och groove. Lita på att det kommer att gunga och svänga på Skeppsholmen 16-21 juli när den 19:e upplagan av Stockholm Jazz Festival äger rum. - Vi är väldigt glada över att kunna presentera ett så fantastiskt starkt artistutbud. Chaka Khan har ju länge varit en önskad gäst för oss och Angie Stone är kanske det "hetaste namnet" just nu. Att vi dessutom som alltid har ett starkt utbud av jazz gör oss till Stockholms största årligen återkommande musikevenemang. Det är vi stolta över, säger festivalgeneralen Gunnar Wenneborg. Visst finns det godis även för jazzlyssnarna. John Scofield, Claudia Acuna, Stacey Kent, Joe Lovano, Woody Herman Orchestra med Freddie Cole (bror till Nat King Cole), Jonas Kullhammar, Magnus Lindgren, Kurt Rosenwinkel, Victor Baily, Steps Ahead, är bara några namn. Dessutom presenterar festivalen inom kort en tung "Blues Explosion" och ett mycket överraskande svenskt namn till artistlistan. För mer info om artister, datum, biljetter och övrigt, se www.stockholmjazz.com Stockholm Jazz Festival sker i samarbete med Svenska Dagbladet, Radisson SAS, Jazz Stage, Spendrups och en rad samarbetspartners. Festivalen äger rum på Skeppsholmen i Stockholm den 16-21 juli. Förköp av biljetter från 17 maj på Biljett Direkt 077-170 70 70 (biljetter kan hämtas hos alla ATG-ombud i landet), Sverigehuset / Kungsträdgården, Stockholm, Box Office / Norrmalmstorg, Stockholm www.ticnet.se www.biljett.se Övrig biljettförsäljning i Stockholm (från juni) på Skivspåret Svala & Söderlund, Konserthuset, Stockholm, NK Musik & Nöje (plan 4), Hamngatan, Stockholm, Mega Skivakademin / Sergels Torg, Stockholm. För ytterligare information, kontakta Stockholm Jazz Festival, tel 08- 556 145 64, eller via e-mail: info@stockholmjazz.com Gunnar Wenneborg, tel: 08-556 145 60, 0709-46 37 37 Roger Andersson tel: 08-587 604 17, 070-634 50 12 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/15/20020515BIT01260/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/15/20020515BIT01260/wkr0002.pdf