Svenska Dagbladet utökar samarbetet med Financial Times

Svenska Dagbladet utökar samarbetet med Financial Times Svenska Dagbladet inleder idag ett samarbete med Financial Times gällande en daglig sida med nyheter på engelska i Svenska Dagbladet Näringsliv. Fr.o.m. oktober utökas samarbetet och omfattar då även Financial Times weekendbilaga. Svenska Dagbladets prenumeranter kommer att erbjudas köpa en tilläggsprenumeration för 350 Kr/år som ger dem tillgång till såväl FT Weekend (1 gång/vecka) som det omtalade månadsmagasinet "How To Spend It". Tidningarna levereras tillsammans med Svenska Dagbladets söndagstidning. Gunnar Strömblad, VD, SvD: "Det här känns som ett perfekt partnerskap mellan två erkända kvalitetstidningar. Vår målsättning som tidningsföretag är att hela tiden ge våra prenumeranter såväl kvalitetsjournalistik av högsta klass som goda erbjudanden. I detta samarbete tycker jag att vi förenar de två ambitionerna på ett intressant sätt. Jag hoppas och tror att många av våra prenumeranter tar chansen att utnyttja detta erbjudande och upptäcka all den läsglädje som Financial Times Weekend och How To Spend It bjuder på. Jag ser det som ett mycket bra komplement till vår egen söndagstidning. " Ben Hughes, Director Continental Europe, The middle East, Africa Asia Pacific Financial Times: "FT Weekend och How To Spend It har under många år varit en mycket framgångsrik satsning från vår sida och det kommande samarbetet med Svenska Dagbladet gör det möjligt för oss att nå än fler prenumeranter och läsare på den svenska marknaden. Vi har sedan tidigare ingått ett samarbete med SvD om ett nyhetssamarbete och för oss är detta en naturligt utveckling. Vi är övertygade om att vi i Svenska Dagbladet funnit den mest intressanta partnern för oss på den svenska marknaden." Näringsliv är Stockholms och Sveriges största affärstidning med 174 800 exemplar (TS-total juli 2002). I den senaste läsarundersökning (Orvesto Näringsliv 2002:1) uppvisade Näringsliv den största ökningen bland affärstidningarna. Näringsliv ökade sin räckvidd med 13 procent och har nu 195 000 läsare enligt Orvesto Näringslivs definitioner. Stockholm den 2 september 2002 För mer information kontakta: Gunnar Strömblad, VD, SvD: 070-525 21 04 Ben Hughes, Director Continental Europe, The middle East, Africa Asia Pacific, Financial Times +44 20 78 73 47 97 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/02/20020902BIT00070/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/02/20020902BIT00070/wkr0002.pdf